fredag 6 augusti 2010

Israel är ett snällt land..

Tisdag den 3 augusti var jag på sommarlägret med Ung Vänster, och då sa en kamrat att det var skott låsning i södra Libanon. Då brydde jag mej inte så mycket eftersom det brukar vara lite action där varannan månad.
Nu när jag är hemma så kollade jag på nyheter och det visade sig att den Israeliska armen gick in i Libanon några meter och då var den Libanesiska armen som sköt på dem och jag vill förtydliga att Hizbullah sköt inget. Det var ett rent krig mellan den Libanesiska armen och den Israeliska. Samma dag på eftermiddag går USA och Israel ut och fördömer den Libanesiska armen. Dem kritiserade dem pga att dem försvarade landet men dem glömde att det var den Israeliska armen som gick in några meter, liksom att det är inte så farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar