fredag 2 mars 2012

Det -är inte vår Zlatan och era Guidetti

Detta inläg är kanske mest riktat för fotbolls intresserade eller rättare fotobllsnördar som gillar och kolla på analyser efter eller före självast matcherna mer än just matcherna. Om någon har missat så finns en 19 årig svensk fotobllspelare som gör många mål i Holland. Han tillhör iäntligen ett lag i England. Han heter Johnu Guidetti. Många vill se honom i landslaget. Jag personligen har varken gillat Zlatan eller gillar Zlatan. Kopplingen mellan både två är att när Zlatan var ung var också kaxig och ville bli bäst i världen. Samma sätt beter sig Guidetti. Inget fel med det men jag gillar inte den kaxiga beteende hos både. Men skitsamma, både spelar bra. Det borde räcka med så. Men nu när rasism känns ända in i skinnet så passar så kallade experter och andra vanligt folk via sociala medier. Så kan man sammanfatta det så här: ”Nu har vi John och ni har era Zlatan”. Vadå vår och era. De är fan svenskar båda två. Antingen gilla det eller inte gilla det. Varför ska man skilja på både två.

3 kommentarer:

  1. Zlatan e King & Gudetti e kroprins
    i fotbolls konunga riket Sverige,
    så är de bara - så gilla läget snabbt!
    och kom ombord & stöd Sveriges EM satsning.NU!

    SvaraRadera
  2. Gillar inte varken nån av dom men det är poäng i vad du skriver Sverige har en lång väg kvar att gå när det gäller att tolerera människor och att se individen.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Som jag skrev, jag har inget emot dem. Jag kommer att heja på Sverige under EM.
    MonarcySucks: Det sant, det gäller bara att kämpa på emot rasism.

    SvaraRadera